ماجرای آقای کمال گرا

کایل کلارک که در گذشته یک نظامی بود، همان کسی است که می‌خواهید یار تمرینی‌تان باشد.

به گزارش پایگاه خبری هفته نامه بشیر (بشیر آنلاین) وقتی که برای این مصاحبه به سراغ او رفتیم، در حال به پایان رساندن فیلمبرداری یک برنامه تلویزیونی جدید بود.

* تو با این بدن آینده خوبی را داری. در گذشته تصمیم گرفتی که حجم عضلانی بیشتری را بسازی و برش‌ها و جزئیات عضله‌هایت را بهبود بدهی. در این باره برای ما صحبت کن.

من یک برنامه ۱۰ هفته‌ای تمرین و رژیم را شروع کردم. در اینجا بیشتر از حالت معمولی غذا می‌خوردم که شامل مصرف حدود ۲۰۰ گرم پروتئین و همین مقدار کربوهیدرات دیر جذب در روز می‌شد. من احساس می‌کردم سالم‌تر هستم و انرژی طبیعی بسیار بیشتری را هم داشتم. من خیلی از نتیجه‌هایم راضی بودم و در اینجا بهترین بدن عمرم را ساختم.

من به صورت طبیعی حجم کمی دارم و به همین خاطر هم باید واقعا با شدت بالایی تمرین داشته باشم تا عضله‌هایم را به رشد کردن مجبور کنم. برای من، هر چه وزنه‌ها سنگین‌تر و تکرار‌ها بیشتر باشند، نتیجه نهایی که پیش می‌آید هم بهتر خواهد بود.

همیشه اول با یک وزنه قابل کنترل گرم می‌کنم و سپس به صورت مرتب وزنه‌ها را افزایش می‌دهم و تا جایی پیش می‌روم که بتوانم آن را با حالت صحیح و بدون آسیب‌دیدگی و یا کمک گرفتن از حرکت‌های اضافی بدن بلند کنم. سپس وقتی که خسته می‌شوم، وزنه‌ها را کمتر می‌کنم و همین‌طور به فشار آوردن ادامه می‌دهم تا به یک وزنه به نسبت سبک برسم و نتوانم آن را سبک‌تر کنم. پس وقتی که بحث بر سر روش‌های تمرینی باشد، من به همه آنها اعتقاد دارم: ست‌های سنگین، ست‌های سبک با تکرار‌های بالا، سوپرست‌ها، دراپ ست‌ها، تکرار‌های منفی، ست‌های هرمی و … . نکته مهم این است: تا وقتی که می‌توانید یک حرکت را با حالت صحیح و دامنه حرکتی کامل بزنید، از حداکثر وزنه ممکن استفاده کنید.

* آیا پیشنهاد می‌کنی که در زمان افزایش حجم عضلانی، تمرین‌های هوازی زیادی اجرا شود؟ اگر اینطور است، چه نوعی و با چه شدتی؟

مقدار تمرین هوازی که هر فرد باید انجام بدهد، به خود او بستگی دارد. من سرعت سوخت و ساز بسیار بالا و چربی بدن بسیار کمی را دارم، پس اصلا تمرین‌های هوازی زیادی را اجرا نمی‌کنم. وقتی که به صورت کامل در حالت آماده سازی برای مسابقه باشم، در هر هفته فقط ۴۰ دقیقه تمرین هوازی دارم. من دو بار در هفته به زمین دو میدانی می‌روم و در هر جلسه ۲۰ دقیقه دوی سرعت را اجرا می‌کنم. تنها تمرین هوازی دیگری که در برنامه من وجود دارد، با پیاده روی و اجرای ورزش‌های تفریحی به دست می‌آید.

اگر شما فقط می‌خواهید که حجم عضلانی را افزایش بدهید و نگران درصد چربی بدن‌تان نیستید، تمرین هوازی واقعا برای شما ضروری نیست، ولی من چنین راهی را پیشنهاد نمی‌کنم. به نظر من داشتن ۲ تا ۴ جلسه تمرین هوازی برای بیشتر مردم بهترین انتخاب است. شما می‌توانید در هر کدام از این جلسه‌های تمرینی، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرین تناوبی پرشدت را اجرا کنید تا بهترین فواید را به دست بیاورید.

* تو از چه نوع مکمل‌هایی استفاده می‌کنی؟

مکمل‌های مصرفی من خیلی استاندارد هستند: من در حدود ۳۰ دقیقه قبل از رسیدن به باشگاه، مکمل قبل از تمرینم که شامل همه موارد ضروری است را مصرف می‌کنم و درست بعد از به پایان رسیدن تمرین هم ۲ پیمانه (حدود ۷۵ گرم) پودر پروتئین وی و نیتریک اکساید را به همراه آب می‌نوشم تا به ریکاوری من کمک کند.



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *