این داروها تقلبی است، نخرید!

مشکل تقلبی بودن داروهای نیروزا یک مساله قدیمی است که همیشه درباره آن صحبت شده است. حالا مهران زرگری، رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان می گوید که بیش از ۹۹ درصد داروهای موجود در بازار تقلبی است.

به گزارش پایگاه خبری هفته نامه بشیر (بشیر آنلاین) زرگری گفت: در حال حاضر در استان زنجان ۱۳۰ باشگاه بدنسازی فعال وجود دارد که از این تعداد، ۵۵ یا ۶۰ باشگاه بدنسازی فعال در مرکز استان واقع شده است. است.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در این رشته فعالیت برخی از باشگاه‎های بدون پروانه است، گفت: البته تعداد این باشگاه‌ها زیاد نیست؛ ولی برخی از مدیران باشگاه‌ها پس از نصب سردر و استقرار تجهیزات به این فکر می‌افتند که باید مجوز بگیرند.

وی با اشاره به اینکه رشد قارچ‌گونه باشگاه‌های بدنسازی و همچنین اعطای مجوز بدون مطالعه موجب اعتراض باشگاه‌داران شده است، افزود: ما به عنوان یک مدیر باشگاه معتقدیم؛ اعطای مجوز باید کارشناسی شده باشد؛ چون یک مدیر باشگاه روزانه با ۶۰ جوان و نوجوان برخورد دارد؛ پس علاوه بر در نظر گرفتن صلاحیت اخلاقی افراد باید موضوعات دیگر نیز لحاظ شود و سپس نسبت به اعطای مجوز اقدام شود. با این حال گاها برخی رفتارها در باشگاه‌های بدنسازی موجب شده است که خانواده‌ها از حضور جوانان خود در باشگاه‌های بدنسازی نگران باشند.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره تخلفات برخی باشگاه‌های بدنسازی و تزریق داروی نیروزا نیز اینطوری توضیح داد: از ناحیه هیأت بازرسی از باشگاه‌ها صورت می‌گیرد؛ اما ناظران و بازرسان که قادر به نظارت ۲۴ ساعته از باشگاه نیستند.

وی با اشاره به اینکه امروز بحث استفاده از داروهای نیروزا در اغلب رشته‌های ورزشی مثل سرطان ریشه دوانده است، ادامه داد: شاید بتوان با یک رژیم غذایی روتین و ممارست در تمرین و با طرح برنامه‌نویسی به یک عضله خوب دست یافت؛ اما در رشته بدنسازی و پرورش اندام؛ یک دیدگاه خاصی روی آن است و حقیقتا وقتی ورزشکاری که یک مقدار عضلانی‌تر می‌شود؛ دارو مصرف کرده است.

زرگری با اشاره به اینکه استراحت؛ تغذیه و تمرین سه فاکتور مهم در موفقیت ورزش بدنسازی است، گفت: مگر زمان سهراب سرابی؛ مهدی خانقاه یا آرنولد دارو مصرف می‌شد؟ در آن زمان تغذیه و ورزش به حدی درست بوده است که سهراب سرابی همان بدن را در ۷۰؛ ۸۰ سالگی توانسته است نگه دارد؛ اصلا خاصیت ورزش هم همین است؛ چون یک شخص برای تندرستی و سلامتی ورزش می‌کند و اگر دارو مصرف کند که دیگر اسمش ورزش نیست و به دردی نخواهد خورد.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان در ادامه با ابراز تاسف از سود بالای داروهای نیروزا گفت: البته ذکر این نکته لازم است که ۹۹٫۵ درصد داروهای نیروزای موجود در بازار تقلبی است که خود این امر عوارض بسیار خطرناکی دارد که از جمله آن نارسایی کبد و کلیه؛ عصبی شدن ورزشکار و … است.

وی با اشاره به اینکه بدتر از فروش داروی نیروزا تزریق آن در باشگاه است، گفت: هرچند که انگشت‌ شمارند؛ اما در برخی از باشگاه‌ها اتاق تزریق وجود دارد و اینها دارو هم تزریق می‌کنند.

زرگری با بیان اینکه هیات‌های ورزشی متولیان بخش فنی آن ورزش هستند، تصریح کرد: متولی صدور پروانه نیز ورزش و جوانان است؛ ولی از آنجایی که من اطلاع دارم امسال تاکنون باشگاه بدنسازی پلمب نشده است؛ چون ما اصلا به دنبال پلمب کردن نیستیم و به دنبال سالم‌سازی باشگاه‌ها هستیم که البته این امر نیازمند آن است که متولیان امر یعنی سازمان غذا و دارو، هیأت پزشکی و ورزشی، نیروی انتظامی و ورزش و جوانان همکاری کنند.



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *