بهترین زمان مصرف کراتین

اگر شما برای افزایش قدرت، بهبود اندام و یا عملکرد ورزشی در حال اجرای یک برنامه تمرینی سنگین هستید، پس احتمالا کراتین هم مصرف می‌کنید. این ماده چندین فایده را به ورزشکارانی که به دنبال هرکدام یا همه این ۳ هدف هستند می‌رساند.

به گزارش بشیرآنلاین، دو دلیل اصلی برای مصرف کراتین وجود دارد:

۱- مصرف کراتین در بازه زمانی قبل از تمرین، با اهدا کردن فسفات به چرخه ATP (اَدنوسین تری فسفات) شما باعث بهبود در استقامت کوتاه‌مدت می‌شود. این یعنی کراتین به شما اجازه می‌دهد تا وزنه‌های سنگین تری را در ست‌های بیشتری بلند کنید.

۲- استفاده کراتین بعد از تمرین باعث ریکاوری بهتر می‌شود چون باعث کشیده شدن مایعات و مواد مغذی به درون بافت عضله می‌شود و به بازسازی و رشد آن کمک می‌کند.

حالا کدام اهمیت بیشتری دارند؟ یک تحقیق اخیر در ژورنال جامعه بین المللی تغذیه ورزشی به این نتیجه رسید که مصرف کراتین بعد از تمرین، برای افزایش قدرت و حجم عضلانی، از مصرف آن در قبل از تمرین موثرتر است.

ولی این به این معنی نیست که شما نمی‌توانید با مصرف کراتین هم در قبل  و هم در بعد از تمرین‌ها از فواید بیشتری بهره ببرید. برای بهترین نتایج، یک وعده کراتین را ۳۰ دقیقه قبل از تمرین و همین مقدار را بلافاصله بعد از تمرین مصرف کنید.



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *