توقف در یک قدمی قهرمانی المپیا

کیسی ویاتور در حالی که فقط ۱۹ سال داشت در مسابقه آقای آمریکا در سال ۱۹۷۱ قهرمان شد و  فاصله کمی با برنده شدن در مسابقه مسترالمپیای ۱۹۸۲ داشت

به گزارش بشیرآنلاین، گفته می‌شود که می‌توان کیسی ویاتور را به عنوان بزرگ‌ترین بدنساز جوان تمام تاریخ در نظر گرفت. او در جنوب ایالت لوییزیانای آمریکا متولد و بزرگ شد. مقام‌های قهرمانی کسب شده توسط او قبل از تولد ۲۰ سالگی‌اش شامل رتبه اول در مسابقه آقای آمریکا ۱۹۷۱ هم می‌شوند. در طول تاریخچه ۸۰ ساله این مسابقه و همچنین شکل بعدی آن، یعنی مسابقه‌های ملی NPC، او همچنان هم با ۱۹ سال سن به عنوان جوان‌ترین قهرمان این رقابت‌ها باقی مانده است. این پدیده در طول ۷ سال بعد از روی سکوی مسابقه‌ها ناپدید شد، ولی سپس به میدان بازگشت و در سال ۱۹۸۰ در ۳ مسابقه حرفه‌ای قهرمان شد و حتی در مسابقه مسترالمپیای ۱۹۸۲ هم مقام سوم را کسب کرد. او با ۱۷۲ سانتی متر قد و ۱۰۴ کیلوگرم وزن، بدون شک یکی از ضخیم‌ترین مردان در دوران بدنسازان نه چندان حجیم بود. مدت کمی بعد از اینکه ویاتور شگفت‌انگیز خودش را در سن ۳۱ سالگی تا این حد به قهرمانی در مسترالمپیا نزدیک کرد، دوباره ناپدید شد. (او بعد‌ها برای شرکت در مسابقه مسترالمپیای پیشکسوتان ۱۹۹۵ به روی سکو برگشت و به مقام سوم رسید.)

متاسفانه کیسی در روز تولد ۶۲ سالگی‌اش در سال ۲۰۱۳ فوت کرد. درحالی که با سختی زیاد در شغل‌های ساختمانی کار می‌کرد و تمرین‌های کم‌حجم دهه ۷۰ و یا تمرین‌های طولانی مدت دهه ۸۰ میلادی‌اش را با همان اخلاق کاری منظم و پرتوان جلو می‌برد.

صحبت‌های ویاتور درباره تمرین بر روی جلوبازو

* «من قبل از شروع حرکت‌های جلوبازو جفت دست، به صورت تک دست بر روی جلوبازو‌هایم تمرین می‌کنم تا در ابتدای کار بر روی به حداکثر رساندن انقباض‌ها در هر بازو تمرکز داشته باشم.»

* «من  بعضی از وقت‌ها وزنه‌های بسیار سنگینی را انتخاب می‌کنم و حرکت جلوبازو با هالتر را فقط در قالب ۴ تا ۶ تکرار می‌زنم.»

* «جلوبازو یکی از عضله‌هایی است که به واقع به یک رابطه ذهن-عضله قوی نیاز دارد. اگر شما منقبض شدن جلوبازو را در هر تکرار حس نمی‌کنید، به سراغ وزنه سبک‌تری بروید و بر روی حس کردن انقباض تمرکز کنید.»

برنامه تمرینی جلوبازوی ویاتور

* جلوبازو تمرکزی با دمبل ۴ ست با ۱۲-۱۰ تکرار

* جلوبازو تک دست با دستگیره D شکل سیم‌کش ۴ ست با ۱۲-۱۰ تکرار

* جلوبازو با هالتر ۴ ست با ۱۲-۱۰ تکرار

* جلوبازو تناوبی با دمبل ۴ ست با ۱۲-۱۰ تکرار

نکته: وقتی که کیسی ویاتور فقط با ۱۸ سال سن در مسابقه آقای آمریکا ۱۹۷۰ شرکت کرد، از بین ۲۹ نفر سوم شد و همچنین امتیاز‌های بهترین بازو، بهترین سینه و بهترین عضله‌های پشت را هم از آن خود کرد.



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *