جوانگرایی و تخصص ملاک انتخاب رییس جدید فدراسیون باشد

محمدعلی فرهنگ‌مهر، رییس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان فارس به عنوان یکی از اعضای مجمع و قطب ورزش های قدرتی کشور در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: تغییرات در فدراسیون کمی سردرگمی به وجود آورده و با توجه به اینکه سرپرست فقط برای یک دوره کوتاه در فدراسیون حضور دارد، رشته بدنسازی دچار بلاتکلیفی شده است. یک سرپرست هرقدر هم که خوب کار کند، اختیاراتش محدود است و باید در خیلی از مسائل و تصمیم گیری‌ها احتیاط به خرج دهد.

وی ادامه داد: هم این بی ثباتی و هم شیوع ویروس کرونا باعث بلاتکلیفی دوچندان ورزش همگانی و پرمخاطب بدنسازی در هیئت‌های استانی هم شده که در ماه‌های اخیر نتوانستند در بخش برگزاری مسابقات و سمینارها فعال باشند. متأسفانه کرونا رشته بدنسازی را به یک کما فرو برده.

رییس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان فارس افزود: انتظاری که رؤسای هیئت‌های استانی به عنوان بازوان قدرتمند فدراسیون از مقام عالی وزیر ورزش وجوانان دارند، این است که وزارت ورزش هر چه سریع‌تر با توجه به دغدغه اهالی پرورش اندام، انتخابات را برگزار کند. باید هر چه زودتر تکلیف فدراسیون مشخص شود و رییس فدراسیون با هر دیدگاه یا راهبردی برنامه‌های خودش را اجرا کند.

فرهنگ مهر تصریح کرد: از نظر چارت سازمانی،‌ هیئت‌های استانی وظیفه ارتباط با وزارت ورزش به صورت مستقیم را ندارند؛ ارتباط ما با فدراسیون مربوطه است، اما تا جایی که من باخبر هستم، فعلا تاریخی برای نام نویسی از نامزدها هم مشخص نشده. سرپرست فدراسیون هم که تازه سوار بر کار شده و فعلا مشغول ارزیابی بخش های مختلف است. من فقط از این تعجب می کنم که چطور وزارت ورزش در دوره قبلی انتخابات به پورعلی‌فرد اجازه داد که ورود کند؛ با اینکه می دانست بعد از ٢ سال بازنشسته می‌شود که همین موضوع باعث بی ثباتی فدراسیون شد. از سويى حالا كه او به عنوان رييس انتخاب شده بود، چرا اجازه ندادند تا پايان دوره اش بماند؟ نياز است كه وزارت ورزش براى انتخابات پيش رو وسواس داشته باشد تا اين بار از ورود افرادى كه حتي در ميان دوره ٤ ساله خود بازنشسته مى شوند، جلوگيرى شود.

وی با اشاره به شاخصه های رییس فدراسیون آینده گفت: ملاک من به عنوان رییس یک هیئت استانی برای انتخاب رییس جدید فدراسیون جوانگرایی، تخصص، علم، تعهد و صداقت در کار و پشتکار بوده و هست. مطالبه‌گری ما هم از رییس آینده این است که نگاهش صرفا به پایتخت نشینان نباشد چون همه کشور می توانند در رشد و تعالی ورزش نقش بسزایی داشته باشند. ۴ مدال از مجموع مدال‌های تیم ملی پرورش اندام که سال ٩٨ در مسابقات جهانی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد را برادران ارزشمند از استان فارس کسب کردند، اما متاسفانه سهم استان ما از فدراسیون تاکنون صفر بوده.

رییس هیئت پرورش اندام استان فارس خاطر نشان کرد: انتظار داریم رییس جدید فدراسیون بیشتر در بحث مدیریتی و مشورتی استان‌ها را مشارکت دهد. مدیریت فدراسیون پرورش اندام باید به دست فردی پرتوان، پر انرژی و جوان و تحصیلکرده سپرده شود تا این رشته در مسیر رشد قرار بگیرد.



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *