قهرمان واقعی؛ بااراده تر از آرنولد و رفقا

وقتی به این عکس نگاه می کنید، شاید در نگاه اول تصور کنید که یک مرد لاغراندام قصد دارد با بدنسازان حرفه ای شوخی کند اما «وید مک کرا واشنگتن» یک قهرمان واقعی است. با اراده تر از هر بدنساز حرفه ای که تاکنون می شناختید. او یک منبع الهام بخش برای هر معلولی است که شاید از ادامه زندگی ناامید شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری هفته نامه بشیر (بشیر آنلاین) وقتی وید مک کرا ۱۱ ماهه بود دچار فلج مغزی شد. در سن ۱۲ سالگی، دچار بیماری انحنای شدید ستون فقرات شد و شدت بیماری به حدی بود که پزشکان به او گفته بودند که هیچ وقت تولد ۱۸ سالگی اش را نخواهد دید اما او راه متفاوتی را برگزید و با ورزش بدنسازی، زندگی اش را ادامه داد. حالا او ۴۶ ساله است و صاحب کارت حرفه ای بدنسازی شده است.

واشنگتن ابتدا ورزش بسکتبال را شروع کرد اما پس از مدتی به ورزش بدنسازی تمایل پیدا کرد. او ابتدا نتایج خوبی از این ورزش دریافت نمی کرد تا اینکه با یک بدنساز زن حرفه ای به نام «تینا چندلر» ملاقات کرد و پس از آن بود که سرنوشتش تغییر کرد.

با تمریناتی که تینا به وید می داد، او به سرعت بهبود پیدا کرد و این همکاری حالا سالهاست که ادامه پیدا کرده است.

تینا چندلر درباره اولین ملاقاتش با وید می گوید: وقتی حرف می زد، به حرف هایش گوش کردم. او گفت که می خواهد زندگی کند و برای خانواده اش بماند. با حرفهایش قلبم شکست. من از ابتدا با او صادق بودم و گفتم: من هیچ چیز درباره حرفهایت نفهمیدم اما همه آن چیزهایی که لازم است بخوانم و یاد بگیرم، پیدا می کنم. نمی دانم که این کار را چطور می خواهیم انجام بدهیم اما بالاخره راهی برایش پیدا خواهیم کرد.

همکاری وید و تینا، در نهایت به جایی رسید که وید مک کرا متقاعد شد در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار در یک مسابقه بدنسازی ویژه معلولان شرکت کند. حالا او یک بدنساز سطح مسابقه ای در رده معلولان است و تبدیل برای الگویی برای سایر معلولان شده است.



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *