همه چیز درباره لیگ فیزیک پایتخت

به تحقق یکی از آرزوهای دیرینه بدنسازی نزدیک می‌شویم؛ یعنی داشتن لیگ. در بین رشته‌های پرورش‌اندام، بادی‌کلاسیک و فیزیک این رشته فیزیک است که باتوجه به شرایط به نسبت آسان‌تر برای آماده‌سازی نسبت به سایر رشته‌ها پتانسیل داشتن یک لیگ را دارد. اما این که چگونه لیگ برگزار خواهد شد، بخشی از جزییات آن را در ادامه خواهید خواند.

 

دسته‌های قدی:

براساس قوانین جهانی فیزیک‌کاران در ۴ دسته قدی رقابت خواهند کرد و از سال ۲۰۱۶ یک دسته به نام «فیزیک ماسکولار» به جمع رقابت‌های فیزیک اضافه شده است. از آنجا که قرار است تیم برتر لیگ به یکی از رقابت‌های بین‌المللی فیزیک اعزام شود بنابراین مسابقات «لیگ فیزیک پایتخت» در ۴ دسته معمول و یک دسته فیزیک ماسکولار برگزار خواهد شد.

تعداد نفرات هر تیم:

هر تیم حداقل متشکل از ۳ نفر خواهد بود و از آنجا که امکان دارد نفرات ذخیره داشته باشند هر تیم ثبت شده می‌تواند حداکثر ۷ ورزشکار داشته باشد که دو نفر آنها به عنوان ذخیره می‌توانند باشند.

در صورت داشتن ۸ (۳+۵ نفر) ورزشکار، تیم‌ها موظف به ثبت‌نام یک تیم دیگر در قالب تیم ب خواهند بود. در این صورت حداکثر تعداد مجاز ورزشکار تا عدد ۱۰ نفر قابل افزایش می‌باشد.

تعداد ورزشکاران در هر رقابت:

هر تیم اعم از الف یا ب می‌بایست با حداقل ۳ ورزشکار در هر رقابت شرکت کند اگر ورزشکاران حاضر در یک تیم در هر رقابت از عدد ۵ بیشتر شوند نفر ششم به عنوان تیم ب معرفی می‌شود.

از طرفی اگر یک تیم در هر رقابت در یک دسته ۲ ورزشکار شرکت دهند یک نفر در قالب تیم الف و دیگری در قالب تیم ب ثبت می‌شوند. (در صورتی که در ابتدای لیگ تیم الف و ب خود را ثبت‌نام کرده باشند).

ارنج تیم‌ها:

ارنج نفرات شرکت کننده در هر دسته و این که در قالب تیم الف یا ب هستند قبل از هر رقابت صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است در ابتدای سال فقط تعداد تیم‌ها و تعداد نفرات ثبت می‌گردد.

ثبت امتیازات:

امتیاز تیم‌ها بعد از هر رقابت به روز می‌شود. ورزشکارانی که قبل از رقابت‌ها برای تیم‌های الف یا ب معرفی می‌شوند امتیازات‌شان در هر رقابت برای همان تیم ثبت می‌گردد و در رقابت بعدی با تغییر قرار گرفتن آن فرد در تیم دیگر امتیازش برای تیم جدید تیم ثبت می‌شود.

آقای فیزیک پایتخت:

هر ورزشکار علاوه بر کسب امتیاز تیمی که امتیاز انفرادی خواهد داشت تا در پایان فصل فردی که بیشترین امتیاز را در طول لیگ به دست آورده باشد به عنوان آقای فیزیک پایتخت معرفی گردد که علاوه بر کاپ ویژه جایزه نقدی ویژه‌ای  دریافت خواهد کرد.

تعداد مسابقات:

تعداد ۴ مسابقه در ۴ فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان آن هم نزدیک به مسابقات معمول استانی یا کشوری برگزار می‌شود تا ورزشکاران با یک بار آماده‌سازی بتوانند در چند تورنمنت و مسابقه شرکت کنند. علاوه بر این دو رقابت قهرمانی باشگاه‌های استان تهران در بهمن ماه و قهرمانی استان تهران در نیمه اول سال از مسابقات لیگ فیزیک پایتخت به حساب می‌آید که امتیازات تیم‌ها در این مسابقات در لیگ محاسبه می‌شود.

تعداد تیم‌ها و شرایط ثبت‌نام:

تعداد تیم‌های ثبت‌نام شده در لیگ محدود هستند. هر تیم باید یک سرپرست و یک مربی معرفی نماید. برای ثبت نام تیم‌ها باید در اساسنامه خود مجوز فعالیت ورزشی داشته باشند. همچنین فرصت ثبت‌نام تا ابتدای اردیبهشت ماه خواهد بود. بدین شکل که نماینده هر تیم با برگه قرارداد ورزشکاران و تعداد آنها در دفتر هیات بدنسازی استان تهران حاضر شود.



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *