در جستجوی دانایان!

فعالیت به عنوان یک بدنساز حرفه‌ای، اصلاً کار آسانی نیست. شاید فقط تمرین سخت، محدودیت در رژیم‌های غذایی و رعایت نظم آماده‌سازی، مسائلی باشد که به ذهن دیگران می‌رسد، اما این همه موضوع نیست و سبک زندگی حرفه‌ای‌ها، بسیار متفاوت از ورزشکاران آماتوری است.

به گزارش پایگاه خبری بدنسازی و سلامت ایران، رولی وینکلار، بدنساز حرفه‌ای هلندی که امروزه یکی از ۱۰ مرد برتر این رشته است، در این بخش، به نکاتی اشاره می کند که خواندن آن می‌تواند برای شما جالب باشد.

* من در اوقاتی که نمی‌توانم اهداف مورد نظرم را عملی کنم دچار افت انگیزه نمی‌شوم چرا که فراز و نشیب‌هاست که کمک می‌کند تا بدنساز بهتری باشم. همه ما در انجام وظایف‌مان دچار مشکل می‌شویم، بنابراین مهم است که یادمان باشد این اتفاقات رخ می‌دهند. با نگاه کردن به قهرمانانی که سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و به موقعیت رسیده‌اند در زمان مشکلات و افت‌ها انگیزه خود را حفظ می‌کنم. به کای گرین نگاه می‌کنم که در اولین تجربه حرفه‌ای خود به مقام آخر رسید، اما به یکی از بهترین‌های جهان تبدیل شد.

*به فرزندانم که نگاه می‌کنم بلافاصله انگیزه می‌گیرم، چون می‌خواهم برای‌شان آینده بهتری بسازم. همچنین هوادارانم من را با انگیزه می‌کنند. وقتی از میان جمعیت اسم مرا صدا می‌کنند درست زمانی که در بهترین شرایط نیستم، باعث می‌شود برای کار بیشتر انگیزه پیدا کنم. تا زمانی که در بدنسازی مشغول هستم، همه مثبت‌ها را دور خودم جمع می‌کنم و آن را برای انگیزه بهتر استفاده می‌کنم.

* برای کسانی که در سطح پیشرفته این ورزش هستند و می‌خواهند به موفقیت‌های مسابقاتی برسند توصیه می‌کنم دنبال کسانی باشند که از خودشان بیشتر می‌دانند. هم در زمینه تمرین و هم در مسائل تغذیه دنبال افرادی باشید که از شما داناتر هستند. استخراج علم و دانش از این افراد مفید است. همه در اینترنت سرک می‌کشند اما گاهی اوقات خوب است که به کتابفروشی بروید و یا مجلات را مطالعه کنید برای کسب اطلاعات سراغ منابع دیگری هم بروید.

* اگر حس می‌کنید تمرینات شما با بن‌بست مواجه شده، پس بهتر است به آن اصول بازگردید که همان ابتدا باعث رشدتان شده است. گاهی مسائلی ایجاد می‌شود که حس کنیم نیاز به دستگاه‌های بیشتر و زوایای متفاوت‌تری داریم اما حقیقت این است که ما به اصول نیاز داریم و کار‌کردن با کسی که بتواند یادآوری کند برای رشد هیچ نیازی به موارد پرزرق و برق و جذاب نیست.



پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *